PLANMalaysia@Kelantan (Versi Mudah Alih)

Piagam Pelanggan

PIAGAM PELANGGAN

JABATAN PERANCANGAN BANDAR DAN DESA NEGERI KELANTAN

PEWUJUDAN PERSEKITARAN YANG BERKUALITI DAN SEJAHTERA DI NEGERI-NEGERI MELALUI PERKHIDMATAN PERANCANGAN BANDAR DAN DESA YANG CEMERLANG, GEMILANG DAN TERBILANG.

DENGAN ITU KAMI BERJANJI UNTUK:

  • MENGURUSETIAKAN MESYUARAT JAWATANKUASA PERANCANG NEGERI

    Tiga 3 Kali setahun

    MEMBERIKAN ULASAN PERANCANGAN BAGI PERMOHONAN KEBENARAN MERANCANG

    Tidak melebihi empat belas (14) hari

    MENYELARAS PENYEDIAAN RT DAN RKK SERTA MEMANTAU PELAKSANAANNYA

    Berdasarkan Program Rancangan Malaysia Lima (5) Tahun

    MENYEDIA PELAN PROJEK KHAS

    Dalam Tempoh Empat Puluh (40) Hari

    MENGADAKAN MESYUARAT DENGAN KETUA UNIT PUSAT SETEMPAT OSC

    Dua (2) Kali Setahun

    MENYAMPAIKAN KEPUTUSAN BERTULIS LEMBAGA RAYUAN KEPDA PERAYU DAN RESPONDEN

    Dalam Tempoh Sepuluh (10) Hari Dari Tarikh Keputusan Diterima Daripada Pengerusi Lembaga Rayuan

    MEMBEKAL MAKLUMAT PERANCANGAN (KATEGORI TIDAK TERPERINGKAT)

    Dalam Tempoh Lima (5) Minit

    MEMBERIKAN LAYANAN KAUNTER DENGAN BERBUDI BAHASA

    Dalam Tempoh Lima (5) Minit

    MEMBERI ULASAN PERANCANGAN BAGI PERMOHONAN PERANCANGAN TAPAK

    Dalam Tempoh Tiga Puluh (30) Hari

    MENGADAKAN SEBARAN RANCANGAN STRUKTUR NEGERI (RSN)

    Sekurang-Kurangnya Sekali Setahun

splwpk-client-charter="splwpk-client-charter"

Cetak Emel

  • myGOV
  • myGOV mobile
  • KPKT
  • JPBD SM
  • SUK Kelantan
  • MSC
  • SPA
  • LHDN
  • HRMIS

Logo

Carian Mobile